Dotarłeś już do pętli. Nauka programowania nie jest łatwa, lecz staram się zrobić wszystko by to Tobie ułatwić. Teraz zajmiemy się pętlami, a pierwsza będzie For (z angielskiego Dla). Kawa na ławę, do roboty!
Program wypisywał liczby jedna po drugiej, 1, 2, 3 ... 10, ale za każdym razem sprawdzał warunek. Na logikę komputera: Mam wypisać liczby co jeden zaczynając od 1 aż do 10, to wypiszę 1, czy jest 1 równe 10? Nie, więc 2, równe 10? Nie, więc 3 ... aż do 10 - Wypiszę 10, jest równe 10? Tak, więc wreszcie kończę program.
Pętla to skraca, nawet bardzo...
Czyli dla komputera takie polecenie jest tak tłumaczone: Dla (od) z = 1 do 10 wypisz "z" w nowej linii i zakończ to.For z = 1 To 10
TextWindow.WriteLine(z)
EndFor
Komputer z góry ma polecenie, że ma do 10 policzyć, no cóż wynik jest oczywisty!
Trzy linijki kodu...
No dobrze, ale tutaj nie powiedzieliśmy co ile komputer ma robić skok, automatycznie jest o 1, a w Instrukcji Warunkowej mogliśmy np. dać 2. Więc co tu zrobić? Z języka angielskiego krok to "Step". Więc taką właśnie informację dopiszemy do kodu:
For z = 1 To 10 Step 1.5To i tak są dalej trzy linijki, a efekt jest zadawalający:
TextWindow.WriteLine(z)
EndFor
Skok co 1.5
Więc tłumacząc kod, który mamy (a jest go niewiele) to początkowo sygnalizujemy, że będzie wykonana pętla For, a następnie nasza zmienna, czyli "z" której przypisujemy wartość równą 1. Później nakazujemy komputerowi wypisać wszystko do ("To" po angielsku) 10 w kroku co 1.5. Następnie ma wyświetlić wszystko w nowej linii i zakończyć pętlę.
Prawda że to bardzo proste? Naprawdę nie ma tutaj co tłumaczyć, ot cała zaleta prostego kodu :) W skrócie: Pętla for działa do czasu, aż warunek jest spełniony.
Zapraszam do części poświęconej pętli While, tam będzie więcej zabawy... O wiele więcej...
Spodobało Ci się? Kliknij w reklamę lub do mnie napisz!
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Witaj na mrafpl.blogspot.com. Zachęcam Cię do śledzenia najnowszych treści na temat gier Wargaming.net!