1. Iwan Mróz, dyrektor ds. działań globalnych gry World of Warships, opowiada o bieżącym stanie gry.
Udowodniliśmy,
że przygotowana przez nas koncepcja działa. To najważniejsze. Rozgrywka
zapewnia dobrą zabawę szerokiej grupie odbiorców. Możemy śmiało
stwierdzić, że nikt nie oczekiwał tak dopracowanej gry na obecnym etapie
rozwoju. Z wielką przyjemnością możemy też ogłosić
rozpoczęcie zamkniętych testów wersji beta!
Jesteśmy
pewni, że ten etap nie potrwa zbyt długo. Musimy jedynie wprowadzić
kilka kosmetycznych zmian i dodać to i owo, w tym niektóre elementy
rozgrywki.
Jeśli zaś
chodzi o etap otwartych testów wersji beta, będziemy raczej kłaść
nacisk na słowo „otwarte” niż na „testy”. Zamierzamy opublikować wersję
gry o jakości bliskiej gotowemu produktowi, aby nasza społeczność mogła
przede wszystkim w pełni cieszyć się rozgrywką. Oczywiście nadal
będziemy zbierać opinie, aby dopracować grę przed oficjalną premierą.
2. Siergiej Filipow, dyrektor działu kontroli jakości, opowiedział nam o wydajności gry na słabszych komputerach.
Podczas
zamkniętych testów wersji alfa zespół deweloperów poświęcił dużo czasu
na optymalizację wydajności klienta i serwera gry. Wiedzieliśmy, że
jeśli gra nie będzie płynna na słabszych komputerach, nie dotrzemy do
ponad 40% naszej grupy odbiorców. Dlatego zadbaliśmy o to, aby wersja
beta World of Warships dobrze działała na komputerach z 32-bitowymi
wersjami systemu operacyjnego Windows. Dzięki temu gra będzie dostępna
również dla użytkowników systemu Windows XP. Postaramy się utrzymać ten
stan rzeczy przez cały okres rozwoju.
„W porównaniu z prototypowymi wersjami, które stworzyliśmy w 2012 roku, oprawa graficzna gry uległa znaczącej poprawie. Wprowadzono nowy system renderowania materiałów, używany na powierzchniach okrętów i krajobrazów, dzięki czemu ich wygląd jest stosowny do sytuacji – w niektórych miejscach są czyste i błyszczące, a w innych pordzewiałe i porysowane. Znacznie usprawniono też efekty wody i ognia. W poniższej galerii przedstawiliśmy ewolucję tych efektów od wczesnych wersji gry do jej obecnego stanu”.
3. Władimir Grysiuk, projektant gry, opowiada o rozgrywce i dalszych planach rozwoju.
Próbowaliśmy
nadać każdemu okrętowi unikatowe cechy; coś wyjątkowego, co nadaje im
charakter. To część naszych wysiłków włożonych w stworzenie gry, która
zapewnia różnorodność rozgrywki w zależności od wybranej gałęzi
technologicznej (niszczycieli, pancerników itd.) oraz wybranego kraju. W
ten sposób gracze będą mogli łatwiej znaleźć swoją „niszę”.
Przygotowujemy też okręty premium. Niektóre z nich są już w grze, jak na
przykład krążownik Aurora.
Oprócz
pojazdów premium planujemy wprowadzić brakujące gałęzie technologiczne
Stanów Zjednoczonych i Japonii (tj. amerykańskie pancerniki i japońskie
lotniskowce). Wprowadzimy także pewne zmiany w wewnętrznym systemie
modernizacji i rozpoczniemy intensywne testy planowanych elementów gry,
takich jak usprawnione pociski, zaawansowana mechanika myśliwców oraz
bomby przeciwpancerne.
„Podczas zamkniętych testów wersji beta zamierzamy wprowadzić pierwsze okręty premium, w tym brytyjskiego Warspite’a. Gdy zaczną się testy otwarte, w naszej grze będzie już znacznie więcej okrętów, ale w tej chwili nie możemy powiedzieć nic więcej”. – Władimir Gremicki, dyrektor działu graficznego na temat wprowadzenia nowych okrętów
4. Anton Artemow, dyrektor działu ds. interfejsu użytkownika opowiedział nam o testowaniu gry.
Jednym z
największych problemów, z jakim musieliśmy się zmierzyć, było stworzenie
możliwie najłatwiejszego, najprzyjemniejszego i najwygodniejszego
mechanizmu sterowania skomplikowanymi maszynami, jakimi są okręty
wojenne. Chcieliśmy zachować głębię taktyczną i jednocześnie uniknąć
stworzenia gry, która podobałaby się tylko zapaleńcom. Aby to osiągnąć,
musieliśmy wykonać obszerne badania i wiele razy zaczynać od początku.
Analizowaliśmy aktywność graczy w grze, przyglądając się ich zachowaniu.
Na podstawie zebranych danych wyciągnęliśmy wnioski, które pomogły nam
ukształtować rozgrywkę. Dlatego jeśli chcecie pomóc nam usprawnić grę i
przyczynić się do jej rozwoju, powinniście grać w nią możliwie najwięcej
i odpowiadać na ankiety, które rozsyłamy wśród graczy. Wasze odpowiedzi
są dla nas bardzo pomocne!
„Na etapach zamkniętych i otwartych testów wersja beta będzie jeszcze wygodniejsza i przyjemniejsza! Wprowadzimy szereg usprawnień, w tym możliwości spersonalizowania okrętów za pomocą kamuflażu oraz bander”.
Pracujemy
także nad mechanizmem, który ułatwi opanowanie gry. Nie mówimy tu
wyłącznie o opisie podstawowych zasad dla nowicjuszy. Chcemy stworzyć
system, który rozwijałby umiejętności bardziej zaawansowanych graczy,
przekazując informacje na temat bardziej złożonych rozwiązań taktycznych
i wysokopoziomowych strategii drużynowych.
5. Daniel Wołkow, dyrektor ds. rozwoju, omawia przyszłość gry.
Będziemy
nieustannie rozwijać i rozszerzać wyjątkowe możliwości okrętów, takie
jak zasłony dymne niszczycieli, ostrzał przeciwlotniczy krążowników oraz
dodatkowe możliwości naprawcze pancerników. Te elementy zostały bardzo
dobrze przyjęte przez graczy, więc zamierzamy rozwinąć ten pomysł.
Pozwolimy
także graczom dostosować wygląd swoich okrętów za pomocą kamuflażu oraz
bander. Przygotowaliśmy też coś niecodziennego, co z pewnością spodoba
się naszym odbiorcom! Nasza gra nie będzie tak prosta, jak pozostałe…
Nowe mapy
czynią ją trochę bardziej skomplikowaną. Kończymy rozwijać technologie
niezbędne do obsługi nowych map. Gdy tylko osiągniemy wyznaczone
założenia od strony technicznej, dodamy nowe mapy. My też chcemy
większej liczby map!
0 komentarze:
Prześlij komentarz
Witaj na mrafpl.blogspot.com. Zachęcam Cię do śledzenia najnowszych treści na temat gier Wargaming.net!