Co czeka World of Warships w przyszłości?

by 3/27/2015 0 komentarze
Na stronie World of Warships pojawił się bardzo ciekawy artykuł w którym developerzy rozmawiają o przyszłości gry. Jeśli interesuje Cię przyszłość tej genialnej gry, to zapraszamy do lektury!



1. Iwan Mróz, dyrektor ds. działań globalnych gry World of Warships, opowiada o bieżącym stanie gry.

Udowodniliśmy, że przygotowana przez nas koncepcja działa. To najważniejsze. Rozgrywka zapewnia dobrą zabawę szerokiej grupie odbiorców. Możemy śmiało stwierdzić, że nikt nie oczekiwał tak dopracowanej gry na obecnym etapie rozwoju. Z wielką przyjemnością możemy też ogłosić rozpoczęcie zamkniętych testów wersji beta!
Jesteśmy pewni, że ten etap nie potrwa zbyt długo. Musimy jedynie wprowadzić kilka kosmetycznych zmian i dodać to i owo, w tym niektóre elementy rozgrywki.
Jeśli zaś chodzi o etap otwartych testów wersji beta, będziemy raczej kłaść nacisk na słowo „otwarte” niż na „testy”. Zamierzamy opublikować wersję gry o jakości bliskiej gotowemu produktowi, aby nasza społeczność mogła przede wszystkim w pełni cieszyć się rozgrywką. Oczywiście nadal będziemy zbierać opinie, aby dopracować grę przed oficjalną premierą.

2. Siergiej Filipow, dyrektor działu kontroli jakości, opowiedział nam o wydajności gry na słabszych komputerach.

Podczas zamkniętych testów wersji alfa zespół deweloperów poświęcił dużo czasu na optymalizację wydajności klienta i serwera gry. Wiedzieliśmy, że jeśli gra nie będzie płynna na słabszych komputerach, nie dotrzemy do ponad 40% naszej grupy odbiorców. Dlatego zadbaliśmy o to, aby wersja beta World of Warships dobrze działała na komputerach z 32-bitowymi wersjami systemu operacyjnego Windows. Dzięki temu gra będzie dostępna również dla użytkowników systemu Windows XP. Postaramy się utrzymać ten stan rzeczy przez cały okres rozwoju.

„W porównaniu z prototypowymi wersjami, które stworzyliśmy w 2012 roku, oprawa graficzna gry uległa znaczącej poprawie. Wprowadzono nowy system renderowania materiałów, używany na powierzchniach okrętów i krajobrazów, dzięki czemu ich wygląd  jest stosowny do sytuacji – w niektórych miejscach są czyste i błyszczące, a w innych pordzewiałe i porysowane. Znacznie usprawniono też efekty wody i ognia. W poniższej galerii przedstawiliśmy ewolucję tych efektów od wczesnych wersji gry do jej obecnego stanu”.






3. Władimir Grysiuk, projektant gry, opowiada o rozgrywce i dalszych planach rozwoju.

Próbowaliśmy nadać każdemu okrętowi unikatowe cechy; coś wyjątkowego, co nadaje im charakter. To część naszych wysiłków włożonych w stworzenie gry, która zapewnia różnorodność rozgrywki w zależności od wybranej gałęzi technologicznej (niszczycieli, pancerników itd.) oraz wybranego kraju. W ten sposób gracze będą mogli łatwiej znaleźć swoją „niszę”. Przygotowujemy też okręty premium. Niektóre z nich są już w grze, jak na przykład krążownik Aurora.


Oprócz pojazdów premium planujemy wprowadzić brakujące gałęzie technologiczne Stanów Zjednoczonych i Japonii (tj. amerykańskie pancerniki i japońskie lotniskowce). Wprowadzimy także pewne zmiany w wewnętrznym systemie modernizacji i rozpoczniemy intensywne testy planowanych elementów gry, takich jak usprawnione pociski, zaawansowana mechanika myśliwców oraz bomby przeciwpancerne.

„Podczas zamkniętych testów wersji beta zamierzamy wprowadzić pierwsze okręty premium, w tym brytyjskiego Warspite’a. Gdy zaczną się testy otwarte, w naszej grze będzie już znacznie więcej okrętów, ale w tej chwili nie możemy powiedzieć nic więcej”. – Władimir Gremicki, dyrektor działu graficznego na temat wprowadzenia nowych okrętów

4. Anton Artemow, dyrektor działu ds. interfejsu użytkownika opowiedział nam o testowaniu gry.

Jednym z największych problemów, z jakim musieliśmy się zmierzyć, było stworzenie możliwie najłatwiejszego, najprzyjemniejszego i najwygodniejszego mechanizmu sterowania skomplikowanymi maszynami, jakimi są okręty wojenne. Chcieliśmy zachować głębię taktyczną i jednocześnie uniknąć stworzenia gry, która podobałaby się tylko zapaleńcom. Aby to osiągnąć, musieliśmy wykonać obszerne badania i wiele razy zaczynać od początku. Analizowaliśmy aktywność graczy w grze, przyglądając się ich zachowaniu. Na podstawie zebranych danych wyciągnęliśmy wnioski, które pomogły nam ukształtować rozgrywkę. Dlatego jeśli chcecie pomóc nam usprawnić grę i przyczynić się do jej rozwoju, powinniście grać w nią możliwie najwięcej i odpowiadać na ankiety, które rozsyłamy wśród graczy. Wasze odpowiedzi są dla nas bardzo pomocne!

„Na etapach zamkniętych i otwartych testów wersja beta będzie jeszcze wygodniejsza i przyjemniejsza! Wprowadzimy szereg usprawnień, w tym możliwości spersonalizowania okrętów za pomocą kamuflażu oraz bander”.

Pracujemy także nad mechanizmem, który ułatwi opanowanie gry. Nie mówimy tu wyłącznie o opisie podstawowych zasad dla nowicjuszy. Chcemy stworzyć system, który rozwijałby umiejętności bardziej zaawansowanych graczy, przekazując informacje na temat bardziej złożonych rozwiązań taktycznych i wysokopoziomowych strategii drużynowych.

5. Daniel Wołkow, dyrektor ds. rozwoju, omawia przyszłość gry.

Będziemy nieustannie rozwijać i rozszerzać wyjątkowe możliwości okrętów, takie jak zasłony dymne niszczycieli, ostrzał przeciwlotniczy krążowników oraz dodatkowe możliwości naprawcze pancerników. Te elementy zostały bardzo dobrze przyjęte przez graczy, więc zamierzamy rozwinąć ten pomysł.
Pozwolimy także graczom dostosować wygląd swoich okrętów za pomocą kamuflażu oraz bander. Przygotowaliśmy też coś niecodziennego, co z pewnością spodoba się naszym odbiorcom! Nasza gra nie będzie tak prosta, jak pozostałe…
Nowe mapy czynią ją trochę bardziej skomplikowaną. Kończymy rozwijać technologie niezbędne do obsługi nowych map. Gdy tylko osiągniemy wyznaczone założenia od strony technicznej, dodamy nowe mapy. My też chcemy większej liczby map!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Witaj na mrafpl.blogspot.com. Zachęcam Cię do śledzenia najnowszych treści na temat gier Wargaming.net!