[WoT] M4 - czyli dobry Sherman

by 5/20/2014 0 komentarze
Czołgiści! Krucho u Was ze sreberkiem, a nie macie czołgu premium? Według mnie dobrym wyborem będzie wybór jakiegoś czołgu z V tieru do zarabiania. Ja do zarabiania srebra używam Shermana ze 105mm. Chcecie wiedzieć dlaczego? Jeśli tak to zapraszam!

Tak przedstawia się mój Sherman w mojej ulubionej konfiguracji. Widać pochyły przedni pancerz, proste boki oraz krótką lufę czyli właśnie haubicę M1. Shermana można przystosować zarówno do aktywnego meda z plujką jak i czołgu wsparcia. Teraz czas na cyferki, czyli to co warunkuje zachowanie czołgu w World of Tanks.

  • 460 punktów wytrzymałości: z ulepszoną wieżą i 400 z podstawową wieżą. Zatem nie możemy pozwolić sobie na szybką utratę HP. Sherman w stockowej konfiguracji jest najgorszym czołgiem średnim V tieru razem z T-34.
  • Waga: mój Sherman waży 31 ton, a stockowy 29 czyli niewiele mniej. Nie przeszkadza mu to jednak w osiągnięciu stabilnej prędkości 35 km/h. Jak na czołg z haubicą to nie jest źle.
  • Moc silnika: 460 koni czyli prawie 15 koni na tonę. Pozwala to M4 wspinać się pod górkę z prędkością 15-20 km/h.
  • Prędkość obrotu: M4 Sherman posiada 37 stopni obrotu zarówno wieżą jak i kadłubem co łącznie daje 134 stopnie na sekundę. Spokojnie obrócimy się za skautem i sprzedamy mu bułe jak i będziemy bez przeszkód manewrować w mieście.
  • Pancerza: nominalnego mamy 51 mm, ale jest on pochylony pod kątem 50° co daje prawie 80 mm pancerza. Dodatkowo można podjechać pod górkę i jeszcze bardziej zwiększyć jego nachylenie. Powoduje to, że z daleka dobrze ustawiony Sherman stanowi ciężki orzech do zgryzienia.
  • Uszkodzenia i penetracja: 308-513 dmg i 40-66 mm penetracji dla HE w zupełności wystarcza do gryzienia nawet niektórych 6/7 od boku/tyłu natomiast HEAT przy 236-438 dmg 76-128 mm penetracji sprawdza się idealnie w sytuacjach kryzysowych kosztem mniejszych uszkodzeń.
  • Szybkostrzelność: Przy dosyłaczu, wentylacji i załodze na 100% Sherman strzela co 6,75 s. można się zatem spokojnie w między czasie schować i naprawić moduł, uleczyć załoganta. Oznacza to też ni mniej ni więcej, że biorąc pod uwagę średnie obrażenia Sherman jest w stanie zadać 3644 dmg przez minutę.
  • Zasięg widzenia: 370 m z lepszą wieżą co pozwala na wczesne dostrzeżenie wroga. Pod tym względem M4 Sherman jest na pierwszym miejscu wśród czołgów średnich V tieru
  • Radio: - mamy radio IX poziomu, które daje nam 615 m sygnału w promieniu koła. Pozwala ono utrzymać stały kontakt z sojusznikami, co na tych tierach już jest normą.

A teraz czas na moją subiektywną opinię o tym przyjemnym czołgu.
  • Pancerz jest wystarczający, ale nie ma co liczyć na dingi kiedy stoimy na płaskim, a na przeciwko jest inny V tier. Przed wyższymi tierami ratują nas górki i możliwość pochylenia pancerza przedniego, bo boczny ustawiony jest pionowo i ma tylko 35 mm więc nie możemy dopuścić do sytuacji w której będą nas klepać z boku, bo wtedy będziemy za każdym razem przebijani.
  • Działo po przebiciu robi wewnątrz czołgu wroga sieczkę z racji HE, ale bez przebicia możemy też skubać VII tiery szczególnie od boku z tyłu, a najlepiej za pomocą HEAT. 
  • Prędkość 35 km/h nie jest zabójcza, ale wystarczająca. Czołg jest żwawy i manewrowanie nim w mieście nie stwarza problemów. No i mandaty z fotoradarów nie są wysokie ;)
  • Zarobki wahają się w granicach 10-20 tys. srebra więc wielkiego szału nie ma, ale to przecież nie czołg premium więc nie wymagajmy cudów. Jednak Sherman dorzuca do tego widoki typu ściągnięcie T49 na hita :)
Sherman daje bardzo dużo radości na V tierach i bardzo dużo satysfakcji na VII, więc gra nim to przyjemność, a sreberka wpadają same przy okazji. Jakie wy macie opinie o tym czołgu? Napiszcie pod artykułem.

Ocena pojazdu:
 

Pozdrawiam, Szymon

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Witaj na mrafpl.blogspot.com. Zachęcam Cię do śledzenia najnowszych treści na temat gier Wargaming.net!